V uměleckém duchu
Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí
a rozšíří. Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy
Renault 15, 17 a na první R5.
Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu
a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie.
Podnik tedy využil své politiky Umění & Průmysl uplatňované od 1967, do které je zapojen malíř
a sochař Victor Vasarely. Zakladatel optického umění spolu se svým synem Yvaralem vytvořil
logo s rovnoběžnými pruhy, které bylo zároveň jednoduché i propracované. Konečná podoba loga, stále bez jména Renault, je schválena na nejvyšší úrovni
podniku, a to generálním ředitelem Pierrem Dreyfusem.
Rovnoběžné pruhy vydržely na přídi Renaultů dlouhých dvacet let, aby je v roce 1992 vystřídalo mohutnější logo s trojrozměrnou optikou. Od roku 2015 používá největší francouzský výrobce stejně stylizovaný, ale ještě větší znak sladěný s dominantním designem posledních renaultů.