Reklama

Diskuze: Řidiči neumí používat speciální pomalý pruh na dálnici. Místo plynulejší dopravy přináší komplikace

Nový příspěvek

Váš E-mail nebude zveřejněn

Příspěvky

Kocoure - 26.02.2024 21:10:42
Pane reportére jak pomalu jedoucí vozidlo v prostředním pruhu když pravý je stoupací zpomalí dopravu víc než když tam jsou dva pruhy ono je pořád v druhém z leva? Nebo je někde na dálnici běžné přidávat na pár kilometrů klasický třetí pruh? Myslete prosím
Tomáš - 26.02.2024 09:27:35
Ono stačí použít selský rozum v rámci aktuální situace. Uhnutí do prázdného pomalého pruhu vám falus nezkrátí. Mám vyzkoušeno ;)
Reklama
Tomáš - 26.02.2024 09:25:23
Dojímá mě rozčilování některých diskutujících, že by v pomalém pruhu museli každou chvíli předjíždět kamion a jak by to bylo nebezpečné. Moje zkušenost je ale taková, že pomalý pruh je volný a každou chvíli musím předjíždět středoproudaře.
Jirka - 05.02.2024 20:16:07
A proč to má být pruh pro pomalá vozidla? Proč se z toho neudělá regulérní třetí pruh a pak je jasné, že se auta budou řadit od pravého pruhu?
Prezident banan - 05.02.2024 16:47:27
Situace: sobotni odpoledne na 3 proude dalnici, jedu 130 v pravem pomalem pruhu, protoze nikde nikdo. Najednou prede mnou auto jedouci cca 110 v prostrednim pruhu. Mne donuti prejet pres dva pruhy, abych mohl predjet.. Za tohle bych bral papiry
Thomas - 27.10.2023 07:13:27
Škoda že v článku není napsáno, co značka IP 18c znamená. Pruh je určen pro vozidla s rychlostí do 80 km/h, nebo výrazně pomalejší. Co je "výrazně pomalejší" není specifikováno, ale k charakteru pruhu se můžeme držet oněch 80 km/h.
Reklama
Jakub - 10.06.2023 15:24:00
Zcela souhlasím se "Stoletím". Řidiči zkrátka neznají základy, že se jezdí vpravo. A přílišná složitost české legislativy to ještě zhorší. Díky Autosalonu, že toto téma otevřel, nad tímto nesmyslem se nikdo, ani policie, zjevně nepozastavuje a neřeší.
Století - 24.05.2023 21:28:34
Pokud si dobře pamatuju když tak mě prosím opravte. Jezdí se vpravo. I na dálnici, kde levý respektive prostřední pruh slouží k předjíždění. S výjimkou ve městech. Je s podivem kolik lidí něco takového neví.
Daník - 23.05.2023 08:44:01
Jezdím 130 a zásadně jenom v to nejpravějším pruhu, tak mě nemá co kdo předjíždět. Levé pruhy jsou jen pro lůzry. Navíc by se mi jízdou v pomalém pruhu zmenšil p.nďour a ego. No jo, asi tak uvažuje 4/5 řidičů.
MARTIN - 21.05.2023 04:30:46
Co tu řešíte. Jezdí se v pravo. TZN: volna dálnice jedu v pravo. Překážka předjíždím z leva. Co tu zase vymýšlíte s rychlostí. Lidi ani neumějí značky a vy jim na silnici nakreslíte čísla.
Reklama
Karel - 19.05.2023 00:55:03
3 prudy dalnice tal pravy do 90 km prostrední 95-110 a levý 115-130 nakreslete to na silnice a benga budou moc hlidat i ty co jednou pomalu v jinem
Karel - 19.05.2023 00:53:15
A co kdyby nam to do tech pruhu nakreslili. dva proudy tak levy 95-130 a pravy do 90 a zakaz predjíždení kamoionu. (asto se mi stavá že vidim jednoho co jede 95 ve stredním dalsí 105 a jeste se na d1 naserou i do leveho kde jede110) a to pak co zabít?
Petr S. - 18.05.2023 14:07:01
VoličODS: "Takový dementy bych střílel! " Já bych třeba zase střílel ty, co se v levým pruhu couraj za autem v pravým, ale jakmile to auto v pravým hodí blinkr, že se chystá předjet kamion, najednou schválně začnou zrychlovat, aby se do levýho nedostal.
Petr S. - 18.05.2023 12:21:09
Když už chce někdo řesit, že někdo se 115 km/h nezajel do stoupacího pruhu, neměl by taky zapomínat na kamiony, co se při předjíždění nas... do pravýho, že pak zbejvá jen levej...
Tomáš - 18.05.2023 06:57:52
V první řadě by řidiči v ČR museli respektovat jakákoli pravidla, tedy i maximální povolenou rychlost. Měl bych se do pravého pruhu zařadit i tehdy, když jedu maximální povolenou rychlosti a přesto "zdržují" vozidla za sebou?
Michal - 17.05.2023 11:36:32
Jen si pěkně zůstávejte v prostředním a levém pruhu já si najedu do prava a dlouhou kolonu v obou levých pruzích předjedu v tu chvíli to není podjíždějí. a jsem rad že ten praví stoupací pruh neumíte využívat.
hhhf - 17.05.2023 09:49:26
Umíte jen mínusovat ale napsat jak se dostanete do toho přeplněnýho pruhu a jak z 90km/h za 2 sekundy uděláte 130 to nenapíšete,co...a pravý pruh ...začíná odbočovat......nastává panika....BUM...chytráci.
dtzjt - 16.05.2023 20:25:52
Jedu podle předpisů v pomalém pravém a tu najednou kamion..jede 90...a najednou pruh pravý se stává pruhem odbočovacím...a prostřední je přeplněn spěchajícími 131 km/h a nikdo mě nepustí.... CO TEĎ?...Chytráci!!! Jak se tam chcete nacpat? Násilím? BUM.
PICHAV - 16.05.2023 14:52:03
NEUMI POUZIVAT ???? NAMAJI NA TO KOULE !!!! VETSINA JEZDI JEN S JEDNOU !!!! PROTOZE JSOU CHALUPARI !!!! ZATIMCO ME SE DARI !!!! JE V TOM MISTE PREDJET ZLEVA !!!! CECHY ZAJIMA JEN RYCHLA SLEVA !!!! A NEUMI SE PROBOJOVAT K BOHATSTVI ANI K 1 MISTU NA DALNICI
sfzjh - 16.05.2023 12:01:27
Kdyby tedy všichni se neustále cpali do pravého a po každé chvíli se zase cpali do prostředního...tak by bylo na dálnici nekolikanásobně víc nehod.To prostě nejde.Kličkování je nebezpečné.Navíc z menší rychlosti do větší....mějte rozum...
Idua - 16.05.2023 10:57:01
Každopádně, bez ohledu na právní stránku, pokud jedu více jak 110, tak se do něj necpu. Pokud je to v zatáčce, a někdo tam skutečně jede třeba 70, tak si člověk akorát koleduje o problém.
Idua - 16.05.2023 10:51:47
Chalsi: Díky za vysvětlení. Ale ČSN 73 6100 je neplatná. Aktuální je ČSN 73 6100-1. Do ní nevidím, takže nevím zdali je to stále stejně. Ale pokud je uvedeno, že je povinná pro vozidla pod 80 km/h, tak mi z toho vychází že pro ostatní povinná není.
Chalsi - 16.05.2023 09:42:26
Idua: Názvosloví pozemních komunikací nezná přídatný pruh pro pomalá vozidla (viz ČSN 73 6100). Je to běžný jízdní pruh který jsou vozidla jedoucí pod 80km/h povinná použít - nesmí z něho vybočit. Pro ostatní platí obecná pravidla - jízda vpravo.
Fr_von_Dr - 16.05.2023 09:09:21
Kdyby u nás byla dálnice s 10 pruhy v jednom směru, tak 2 pruhy zcela vlevo budou nacpaný a ve 3 vpravo pojedou kamiony. Zbytek bude prázdný...
Idua - 16.05.2023 08:47:12
Michal: Pokud se nepletu, tak tady to neplatí. Pomalý pruh není standardní jízdní pruh. Reálně je pravý ten prostřední. To co píšete platí tam kde jsou 3 standardní jízdní pruhy. Například D1 před Prahou nebo Jižní spojka.
Michal - 16.05.2023 08:27:51
Pokud vim, tak mimo obec se podle vyhlasky musi jezdit v pravem pruhu. Pokud jsou tri, tak pokazde je nektery pravy. Levoproudari a stredoproudari to asi nevi. Kdyby jely v pravem pruhu, tak by hodne casto neprekazely.
Richard - 15.05.2023 23:35:31
Pokud jedu 130km/h tak rozhodně nejsem pomalé vozidlo brzdící provoz, protože jedu maximální povolenou rychlostí. Nehodlám uhýbat do rozmláceného pruhu s vyjetými kolejemi jen proto, že si to vynucuje nějaký namachrovaný *****, který nedodržuje pravidla.
tfhft - 15.05.2023 21:46:03
Pravý pruh,věčné téma.Kdyby závodníci uměli předjíždět,tak nebudou na dálnici problémy.Rozumný řidič dojede vozidlo a co nejrychleji je předjede.Závodník typu uhni a nezdržuj,najede do levého pruhu kilometr před pomalým vozidlem a jede....dál to znáte.
honzik - 15.05.2023 21:26:41
Proc to rsd nepreznaci na normalni pruhy...a vyreseno??
Petr Gardavský - 15.05.2023 21:25:20
Ano, v roce 2016 soudruzi z Ces a Madu prosadili zrušení kdysi povinného použití stoupacího pruhu pro všechny kamióny. Byla tam plná čára. Aby nebyli neustálým porušováním povinného použití pruhu diskriminováni, bylo zrušeno, plná čára přemalována.
Jarek - 15.05.2023 20:03:30
vavrda: No tak nevím, ale dálnice směr Víden - Graz jsem se najezdil fakt hodně a nejen, že se nedrží v pravém pruhu, Rakušáci vás bez problémů tím pravým předjíždějí... A není to žádná výjimka, spíše pravidlo....
Jarek - 15.05.2023 19:59:05
s tempomatovými 120kmh a vám nezbývá než těch 115 kmh snížit na těch 95kmh kamionů... A proto tam nikdo nechce a je to tak všude ve světě, Rakousko, Itálie na 100%, nejsme nějací exoti...
Jarek - 15.05.2023 19:57:08
Jeje, to jsou teorie... Problém toho pomalého pruhu je, že je plný kamionů a pokud do nej nakrásně vjedete, když jedete 115, tak Vám garantuji, že budete co 15 sekund muset předjíždět.... Tedy - teoreticky - prakticky určitě vás totiž zablokuje někdo
Bob - 15.05.2023 19:46:46
Tak není kdo by to kontroloval - je třeba nahánět 15leté kluky na kroskách bez papíru po loukách za pomoci vrtulníku s termovize. Nám kdysi max. vypustili ventilky když fichtl zdechl...
Martin - 15.05.2023 18:23:54
Já si spíš říkám, proč to není všude jako na D5, kde se nemusí dělat složitý manévr odbočení a připojování, když se potká má konci stejně kamion potká s pomalým osobakem. Kdyby se to rozšířilo doleva, tak si všichni jedou furt stejně a rychlici vlevo.
Pepa - 15.05.2023 18:04:03
Bohužel, do toho pomalého pruhu se řidič osobníha auta nebo dodávky nehrne ze zcela jiného důvodu. Ten pruh je většinou od kamionů tak rozbitý, že to podvozek těchto malých aut nedává. Jako příklad se stačí podívat na dálnici před Prahou ve směru odPlzně
vavrda - 15.05.2023 16:56:03
je to o vychovĕ a postihu mezi Lincem a Vídni se na 3 proudové dálnici kontroluje a když se nejede v pravo a je to možné činí pokuta 700 euro
Volič ODS - 15.05.2023 16:49:34
Takový dementy bych střílel! Jedou v prostředním pruhu stovkou, někdo je předjíždí 110 a kolony jsou pak v obou pruzích. Vždycky je předjedu pravým pruhem a zatroubim. Ještě se nestalo, aby to pochopili a uhnuli. Čů-raci!!!
Michal - 15.05.2023 16:48:21
Ne, skutečně se nebudu připojovat do stoupacího pruhu, když jedu v pohodě 130 km/h. Nejsem pak pomalé vozidlo, nebudu zbytečně komplikovat provoz tím, že se budu snažit připojit nahoře za kopcem, kór když je velký provoz a jedeme 130 všichni...
Ferro - 15.05.2023 12:48:17
Tak ono to obecně spíš vypadá tak, že kde jsou víc než dva pruhy, tam je ten pravý jen pro kamiony. Například D1 před sjezdem na Benešov...
Reklama
Autosalon TV