Reklama

Diskuze: Řidiči často nevědí, jak fungují moderní semafory. Na červené tak čekají déle, než musí

Nový příspěvek

Váš E-mail nebude zveřejněn

Příspěvky

Radim Pavlík - 05.09.2024 14:09:48
V Praze semafory musí nutně nějaký trotl. Jinak není možné, aby třeba v ulici K Barrandovu vás zastavil úplně každý semafor, který v cestě je. A to při dodržení povolené rychlosti. Zelená vlna je to, co už dneska nikdo neumí...
Milan - 20.08.2024 23:25:58
Musim jedine souhlasit. Jeste se mi v Praze nestalo,ze bych nekde cekal nebo stal dlouho na semaforu. Provoz je veliky,ale mnohem plynulejsi nez v ostatnich mensich mestech. Vadi mi na ridicich ze pomalu odbocuji a jezdi jak sneci. Stehujeme se do Prahy
Reklama
Tomas - 19.08.2024 17:38:57
Jo, je to skvělý na Bělohorské, kde od Vypichu ke Kauflandu je 70, ale semafor tam v noci zastaví auto, když jede přes 50.
vitak - 19.08.2024 06:06:41
No, já vždycky čekám na semaforu přesně do té doby, než se rozsvítí zelená.
Jenda - 18.08.2024 09:54:46
Skvěle teoreticky popsáno. Až na to, že na Modřanské zůstala "zelená vlna" po bývalé 70ce, takže kdo je takový v*l a jede podle předpisů, dostává červené. Pokud jede 70, stíhá všechny zelené. Na Barrandovské výpadovce je to podobné, nejlépe v noci.
Petr - 18.08.2024 07:09:17
Nenazýval bych to fígl. Indukční smyčka sice funguje na auta, ale ne na cyklisty. Před lety o víkendu, kdy nebyl takový provoz, jsem chtěl na kole na světelné křižovatce odbočit vlevo. Protože se nenašlo takto odbočující auto, tak jsem po 10 minutách...
Reklama
Tom - 16.08.2024 20:32:50
Věřte že program navrhují dopravní inženýři, vyjadřuje se k němu PČR, DPP, TSK, všecky možné spolky a unie a konečné slovo mají úředníci MHMP. Směřujte tedy svou kritiku na ně, já s vámi mohu v mnohém souhlasit (noční BLI, zelené vlny). Tom, Eltodo, a.s.
Tom - 16.08.2024 20:25:52
Pane Tomáši, připomínáte mi zákazníka, ktery si zavolá opraváře televize, protože se mu nelíbí programy, které v ní vysílají. Vy si opravdu myslíte, že Eltodo (nebo jakákoliv jiná servisní firma) nastavuje semafory podle svých nápadů??
jirka - 16.08.2024 18:41:00
Řidiči jsou nesvéprávní a proto se zavádí každá blbost. Dříve se zobrazovala za křižovatkou rychlost jakou má šofér jet aby dojel plynule ke křižovatce kde už svítí zelená. Bohužel pro všechny je, že to fungovalo a proto se to zrušilo.
Milan - 16.08.2024 15:51:29
Spousta řidičů stojí na červenou, a až se před ním auto rozjíždí, teprve řadí a rozjede se. Při tom, třeba, jasně vidí, že se auta předním stojící rozjíždějí. Zdržení? cca 2sec. , ano, je to málo, ale v Praze, na červenou stojí i 15 aut.
Reklama
Jiří - 16.08.2024 13:56:09
Ano, pozoruji to pokaždé, když přijíždím v noci z centra po Českobrodské ke křižovatce s ulicemi Lomnická a Pilská. Tam je to seřízený tak, že i když jedete pod padesát, tak Vám skočí červená, počká až téměř zastavíte a pak teprve skočí zelená.
Tomáš - 16.08.2024 13:13:58
Tyto články jen naštvou řidiče kteří jezdí Prahou a vidí to sami ne ! Pak čtou tento blábol o vyhozených penězích z okna. Zadělejte raději díry silnice pořádně opravte a lidi nebudou kupovat SUV a přestanete se furt hloupě divit proč a co lidi dělají.
Tomáš - 16.08.2024 12:57:13
Jo a již dávno jsem slyšel že je zákaz semafory seřizovat prý to magistrát Eltodu zakázal má se znepříjemnit řidičům jízda aby jezdili MHD kde jsou ekologové to jin nevadí co najednou nejsou přilepený na schodech magistrátu. Služba občanum.
Tomas - 16.08.2024 12:46:24
Semafory jsou tak inteligentní musí je někdo,ale nastavit to neumíte.Když jedete napr.Prosek So, Ne tam se inteligence ztrácí. Ať jedete 30 nebo 50 stejně vás zastaví i když tam není živa duše. Vraťte staré hloupé ty fungují levněji drahé neumíte.jen kecy
Milan - 16.08.2024 10:05:14
Mám z toho pocit,že si někteří pletou dopravu se závody.Představa jak má někdo u semaforu zařzenou jedničku,nohu na spojce a druhou tůruje plyn!Po rozsvícení zelené pískají gumy a závod k dalším semaforům je odstartován.Kdo na toto přišel?
Blanka - 16.08.2024 09:58:39
Jo takhle mne nezaznamenal semafor, když jsem čekala v levém pruhu na křižovatce na červenou s elektrokoloběžkou ....docela problém, jak se z té křižovatky dostat
Marek - 15.08.2024 22:33:45
V zásadě je to asi z větší části pravda, ale přes den. V noci to může být jinak. V noci Vás semafor může nutit výrazně zpomalit a jet hluboko pod limitem 50 km/hod. Noční MHD totiž jezdí (asi) pomaleji než ve dne - cca asi 30 - 40 km/hod. Tak asi proto.
JirkaR - 15.08.2024 21:02:02
Re: Štefan Asi jste ve 4 ráno nejel 50 km/h,takže jste nedodržoval rychlost,tak vás semafor zastavil. Což je v pořádku a jedině dobře.
Štefan - 15.08.2024 19:39:10
Jeden moderní "chytrý semafor" je na ulici "K Barrandovu" u křižovatky před Terasy Barrandov směrem do centra města. Hlavně v nočních hodinách - jel jsem směrem na Smíchov v 04,00 hod. ráno a zastavila mě červená. Jel jsem na silnici sám. Chytrá AI
Kamil - 15.08.2024 18:40:07
No dobrý. Takže už v čecháčkovsku se toto zavádí. Poprvé jsem se s tím setkal před 30 lety v USA, kde to fungovalo skvěle. Takže jsme za USA jenom těch 30 let. Jen si myslím, že oni nm utíkají stále víc, neži myje stahujeme,tím, že si všechno od nich kopí
lol - 15.08.2024 17:39:07
Hovadina na N-tou místo blikající oranžové od půlnoci do 6 vás "chytrý" semafor nutí zastavovat a tůrovat motor a jak píšou níže motorku to pro jistotu neregistruje a stejne tak se stane někdy i s autem.Toho kdo to v Praze nainstalova pověst na první sem.
Petr - 15.08.2024 14:58:53
Jako motorkář musím často na semaforech se smyčkou v asfaltu před sebe pustit auto, aby tam padla zelená. Motorku často smyčka nedetekuje. Když žádné auto "nemám", tak holt musím jet na červenou.
Fr_von_Dr. - 15.08.2024 14:27:17
Pane spisovateli, očekával jsem nějakou souvislost mezi nadpisem a článkem. Třeba kritiku řidiček/ů čumících do mobilů nebo odbočující vlevo stojící před křižovatkou a podobně. Nějak se to ale nepotkalo...
Milan - 15.08.2024 13:22:47
V HK mají"inteligentní" semafory,ale když jedete večer a nikde ani kolo,tak kolikrát zbytečně zastavujete na každém světle i když jedete předpisově.Na zelenou vlnu jste projeli městem během pár minut.Zlatě,když po desáté blikaly všude žlutá světla.
Michal - 15.08.2024 13:02:48
A víte jak by se nám jezdilo dobře, kdyby se vypnuli všechny semafory, jezdilo se po hlavní silnici a platilo by pravidlo pravé ruky...
Enigma - 15.08.2024 10:18:18
Častý jev je, že autobus přijíždí k zelené na křižovatce, ale semafor tam hodí červenou, řidič musí skočit na brzdy a cestující se cítí jako pytle brambor.
Vladimír - 15.08.2024 08:58:33
Tak autosalúň se nám zvrhává do seznamáckého bulvárního standardu, kdy začínají nadpisem , že lidi jsou blbí. Ono tady bude blbej asi někdo jiný. Vy tam nemít Pepu, tak už jsem vás dávno poslal do horoucích pekel
Tomas - 15.08.2024 08:49:06
Vyzvali jsme firmu Eltodo, která nastavuje semafory v Praze, zda-li se dokáže utkat se cvičenými opicemi v nastavování semaforů. Výzvu nepřijali, obávali se, že by nedokázali vyhrát.
Martin - 15.08.2024 08:47:59
...co je chápáno semaforem ?.... stojan s jedním s 3 nebo více světelnými ukazateli nebo celá křižovatka ?....jinak mi to číslo 700 ks v celé Praze nějak nesedí...vezmu-li si jednu velkou pražskou křižovatku, tak má hnedle 20 a více stojanů...!!??
Tomas - 15.08.2024 08:46:58
Semafory v Praze bohužel jsou ostudou ČR. Zelenou vlnu, kterou jsme znali v ČR před 50 lety neznají. Chtělo by to dát semafory nastavit profesionální firmě, nikoliv amatérům. Kdo by nastavil semafory lépe? Firma Eltodo nebo cvičené opice?
Robert Homolka - 15.08.2024 08:45:04
Stačí, když motorkář nebude blbec a zůstane stát na indukční smyčce, místo aby stál v představném obdélníku pro cyklisty. Když tohle zvládne cyklista, motorkář by mohl taky.
František - 15.08.2024 08:19:34
.......a motorkář z vedlejšího směru čeká a čeká...... jestli za ním nepřjede auto, které indukční smyčka pobere a semafor z jeho směru zareaguje.
Reklama
Autosalon TV