Diskuze: Radar posílá pokuty za překročení rychlosti o 1 km/h. Je to přece přestupek, hájí ho ministerstvo
Nový příspěvek
Příspěvky
Josef - 09.08.2024 10:06:48
Nechápu proč v tomhle ohledu neudělá stát jednotnou odchylku pro celé Česko a bude po problému s radary které měří a dávají nesmyslné pokuty o překročení
4 km/h.
Petr Manych - 11.03.2024 08:48:07
Je to nehoráznost ☹
bobr - 25.02.2024 19:30:29
Vybrané peníze odvádět státu a je po měření.
Ivan Langweil - 18.01.2024 15:22:35
Překročení rychlosti o 1 km/hod se už řešil cca před rokem a to u soudu,kdy soudce smetl ze stolu požadavek MÚ na zaplacení pokuty..Prohlásil,že rychlost o ten 1km/h se nedá nikdy s přesností určit..Takže soudruzi z MÚ utřeli nos..
Radek - 18.01.2024 09:48:21
Článek o ničem, když podle nového zákona už je možné udělit pokutu až při překročení o více než 10 km/h
S.M. - 03.01.2024 17:32:21
Já jel zase podle radaru o 1,25s na červenou. Nic jsem neplatil - jistá radnice v tom měla technické i formální nedostatky a nechali to promlčet. Stačí se nebát, bránit svá práva a jezdit slušně :)
Petr H. - 17.12.2023 10:06:36
Je to jasný, překročení rychlosti je příčina všech problémů na silnici. Radary jsou všude.... Takže už by vlastně mělo být bezpečno. Policii není moc vidět, ale to vyřešíme, ještě přidáme radary a nehody budou minulost.
Petr S. - 16.12.2023 12:10:12
Posílá pokuty, jo? Takže umí najít majitele v evidenci, vyměřit pokutu a tu umí poslat aspoň do datový schránky....?
Andrej - 16.12.2023 11:51:04
Sleduj tachometr při tom slalomu na silnicích kdy se bojíš aby si nenechal někde kolo, při tom jak každý kouká do mobilu a nerozhlídne se a vleze do vozovky i mimo přechody atd. Za tohle nikdo nebuzeruje. Tolerance ok ale je dost malá na takové podmínky.
sáva ulrych - 16.12.2023 10:44:32
Jel 54, dostal pokutu, co je na tom? Tachometry v osobních autech jsou většinou cinknuté tak o deset procent, takže mu ukazoval skoro šedesát. Jezdit podle pravidel se musí jenom v Rakousku nebo Německu, v Česku ne.
Tomáš - 16.12.2023 06:45:21
Zkuste si jet 54km/h ve Francii v obci. Přijde pozdrav za 90E, a člověk platí. Stejně v Rakousku a třeba i Itálii na bundesce.
Adam - 15.12.2023 23:10:41
Někde hranice být musí a vždycky se najde někdo, kdo pojede těsně nad ní.
Pokud se např. stanoví, že radary chytají až od 55 km/h, tak polodezinformační autoweby jako je tento si budou stěžovat, že pana Bořivoje chytil radar při 56 km/h.
Mirek - 15.12.2023 20:24:57
Fuj ,koupím se koně!!!!!
Martin - 15.12.2023 19:40:05
Určitě by pomohlo kontrolovat a důsledně vymáhat dodržování pracovní doby pověřených úředníků v Kolíně i kontrola rozsahu pracovní náplně ze strany občanů města. Za každou jednu minutu pozdního příchodu do zaměstání pokuta...
HOnza Brachacek - 15.12.2023 19:33:21
Jsou to šašci asi málo si na tom vy Vydriduši masti kapsu co ???
Vlastimil - 15.12.2023 19:03:55
Musím taky platit, když dopravní značka není umístěná podle normy. Ať se to týká názvu obce, nebo jiná. Je to běs a děs. Jednou ji zasadí do pangejtu, jindy na břeh,jindy není v zorném úhlu, je vysoko, nebo jsou za sebou, třeba 2m.. A o křivosti ani nemlu
Radar - 15.12.2023 16:18:23
To Martin: Radar musi byt poslan na overeni jednou za rok.
Marek Dvořák - 15.12.2023 15:22:30
Mně by zajímalo, zda je ten radar pravidelně kalibrovaný a zda je skutečně maximální možná odchylka do 3 km/h.
Martin K. - 15.12.2023 13:49:18
Ale vy mi to určitě rádi řeknete. Policista se zasmál měl jsem to za 200, jel jsem na 90, 105 a poprali jsme si hezky den a jel jsem dal.
Martin K. - 15.12.2023 13:48:02
Rád bych věděl podle čeho má řidič kontrolovat rychlost kterou jede. Už mě i zastavili s otázkou "Pane řidiči, víte kolik jste jel?" Moje odpověď byla. Vzhledem k tomu že v autě nemám certifikované měřidlo s platnou kontrolou, tak nevím.
Paco28 - 15.12.2023 13:03:41
Zcela souhlasím s Josef - 15.12.2023 08:30:46. Na druhou stranu: odpusťme si věčné stížnosti na to, že někdo vymáhá platnost zákona tak, jak je nastaven. Ta typicky čecháčkovská tolerance je důvodem, proč to u nás furt vypadá jak v Rusku i 30 let po 1989.
Pítrs - 15.12.2023 11:08:28
Aha, takže nejel 51, ale 54.
Toleranci 3km/h zná každý a je potřeba se tomu přizpůsobit.
Vladimír - 15.12.2023 11:05:00
Jsou to blbci. Překročení rychlosti o 1 km určitě neprinasi vyssi nehodovost. *********** a buzerace a vydelecnost. Jediné důvody. Ty lidi z radnice bych stavkou vyhazel oknem. Navic,
Roman - 15.12.2023 11:04:24
Používám tempomat na 52km/h a je klid.
Hlinik - 15.12.2023 10:39:40
Je to sice přestupek ale nutí to řidiče sledovat tachometr a pak se nedivte že prehlidne chodce nebo cyklistů,doufám že si to dána obec uvědomuje že jde proti bezpečnosti dopravy!
Def - 15.12.2023 10:38:20
Je to holt z vůle lidu.
Josef - 15.12.2023 08:30:46
Kdyby se místo téhle buzerace starali aby byly kvalitní vozovky. Chtělo by to začít kontrolovat počínání úředníků, jestli jsou tak nekompromisní ke svému počínání, ke svojí pracovní náplni. Jestli dodržují pracovní dobu a ostatní.
Jiří Novák - 15.12.2023 08:00:12
Děkuji moc za upozornění na chování kolínských úředníků, radnice. Plánovanou návštěvu pamětihodností s ubytováním ruším. Dohadovat se z někým na téma v příspěvku nechci. Je to pouze represe za účelem obohacení, že kterého se zřejmě těší. Bravo, Kolíne!
Libor - 14.12.2023 21:28:33
Nestačí, že nás okrádají současní politici?!
Už i radary. Co takhle tolerance radaru. A doufám, že to mají jako kalibrované měřidlo.
Návrh pro Vás: Zkusme jezdit měsíc bez překročení rychlosti, ať si to také úředníci užijou.
Frank - 14.12.2023 20:40:15
Děkuji přispěvateli "Ondřej Horázný, advokát" za upozornění na rozsudek nejvyššího soudu č.j. 5 As 104/2008 - 45. Zajímavé čtení. Nechápu, jak to ještě mohou úředníci zkoušet. Tyhle pokuty za pár kilometrů jsou sprostá past pro nevědomé.
Petr - 14.12.2023 20:07:42
Jinak...jel jsem z pražských Střešovic, kde byla v takové klikaté ulici hned za levotočivou "30" a těsně za ní radar.Za dva měsíce mi přišlo 800,-,neb jsem to nestačil ubrzdit a přetáhl jsem to na 36 km/h.Nejsem z Prahy,takže jsem něco tak náhlého nečekal
Petr - 14.12.2023 19:57:49
"kohosi", jimž se dá s malým nadhledem, leč s přehledem říkat "Deep State". Protože takové zlodějiny a rozkládání dosud více méně, ale fungující stability systémů, historie nepoznala ani ve středověku.
Tomas Marný - 14.12.2023 19:57:07
Já jezdím všude 45km/h a pokuta mě ještě nikdy nepřišla.
Petr - 14.12.2023 19:54:43
Nedivme se❗
Jsme součástí Bruselstánu, vládnou nám více či méně neoliberální ouředníci, tu a tam ve spolupráci s neomarxisty, neokomanči, neoekology, pod vlivem neoneziskovek a za vydatné zákulisní podpory neo...ne, to už ne☝️...za vydatné zákulisní
Tonda - 14.12.2023 19:26:57
Celý národ parkuje v protisměru a to nikomu nevadí. Proč? Výte o kolik by vám nabobtnala erární kasa? To by byly předvánoční prémie. Ha ha ha
Bob - 14.12.2023 18:55:23
mám se věnovat řízení, nebo zírat na tachometr, jestli na přehledném místě nejedu o 1 km/h rychleji ? To ani není přestupek, protože společenská nebezpečnost je NULOVÁ!!
Aleš - 14.12.2023 18:35:07
Já jel v jedné vsi u Strážného 55, tudíž po odchylce 52 a pokuta přišla 1200kc. Prý tam mají ročně z pokut 12 mil.
Dalibor - 14.12.2023 18:03:43
Kdyby nejel 54, žádnou pokutu by nedostal. Tolerance tam byla a při odečtení to stejně dělalo více jak 50. Tudíž, 200 Kč pokutu si zaslouží.
Václav Anděl - 14.12.2023 17:36:50
Kolínu starostoval ministr vnitra.Nastavili s jeho požehnáním!
Jura - 14.12.2023 17:18:01
To je obrázek dnešní doby. Každá vesnická p... si instaluje radar a rejžuje. Někdy je to omezení absolutně nesmyslné - viz Vysoké Mýto. Dnes, místo abych sledoval dění na ulici - chodci, děti, jiná vozidla (nemluvě o koloběžkách), tak čučím na tachometr.
Peťan - 14.12.2023 15:20:32
Proč se rozčiluje? Překročil rychlost? Překročil. 50 je nejvyšší dovolená, zrovna tak může jezdit 45, nebo 48, pro jistotu. Nebo ona existuje nějaká "tolerance" kdy se mi platit za přestupek nechce? Dnes je to o 1km, zítra o dva? nebo o tři km?
Zbůďa - 14.12.2023 14:39:38
Pokud řidič pokutu zaplatil, tak je hloupý. Zákon o provozu na pozemních komunikacích udává toleranci měření rychlosti v obci na 3 km/h. Pokuta je tedy zákonná až od 53.1 km/h.
Mirek - 14.12.2023 13:04:17
Je to zlodejina za bílého dne.
Radek - 14.12.2023 13:00:59
Dobrý den
Na základě informací z naší GPS jsem jel rychlosti 49.8km /h . Žádám o metrononomicke premereni vašeho přístroje. Protože odchylka o 0.5 % může být pouze a jenom odlišným postavením mericiho zařízení nebo vlivem počasí.
bohuslav.burda - 14.12.2023 12:57:57
Jak jsem pochopil,nevěnuj se provozu a jeho bezpečnosti ale tachometru
Miloš - 14.12.2023 12:54:08
Tady asi málokdo pochopil, že ten dotyčný překročil rychlost o tolik, že i při započtení tolerance se nevešel. Ne, že překročil o 1km/h.
Daniel - 14.12.2023 11:33:29
Je to bizarní a nesmysl, co je na tom tak výchovného ? Jde jen o vydělávání obce a za mě jen (omlouvám se za výraz) buzerace účastníků silničního provozu! Kdyby raději dohlíželi na skutečné přestupky, jako parkování na invalidech, přednosti, stopky atd..
Jarda - 14.12.2023 11:25:18
Chtěl bych po tom příslušném úřadě certifikát o cejchování toho radaru. Pokud by byl starší dvou let nic bych neplatil. Tohle málo kdo ví že má každý právo tohle požadovat.
Pavel M. - 14.12.2023 10:23:15
Já takto dostal pokutu v Rožnově. Když jsem tam jel pak znovu, tak jsem jel raději něco okolo 45 km/hod a předjela mě dodávka asi sedmdesátkou :-) Tolik ke zvýšení bezpečnosti díky radarům.
Jan K. - 14.12.2023 10:12:33
To je vemeno ten chlap. Brečet jak děcko. Přitom radar počítal s nižší toleranci. Ve skutečnosti to mohlo být tak, ze radar změřil 54, plus 3kmh tolerance je 57, takže jeho tacho v autě mu ukazovalo určitě přes 60. Ale poplakal si
Filip - 14.12.2023 08:41:11
... a to Valašské Meziříčí z pokud v Zašové platí místní autobusy místním důchodcům :(
Filip - 14.12.2023 08:40:15
To si snad dělají pr. to je něco podobného, jako v Zašové na Vsetínsku. Tam se přes obec pro jistotu jezdí pod 40, aby náhodou nepřišla pokuta. Divím se, že jejich starostovi ještě někdo nevypálil dům... Peníze z pokuty nemá obec, ale město Val. Meziříčí.
Pavel Karel - 14.12.2023 07:36:56
pozor ...doporučený dopis v tomto případě jde z Č.Budějovic.. takže se na tom přiživuje dalších x lidí ... nebo žeby někdo udělal zase malou domů
Michal2 - 14.12.2023 07:16:10
Navíc kolik místních dostává pokuty na radarech které jsou na pevno a jezdí kolem nich 5x v týdnu?normálně nikdo.V Rakousku dají 2 malé bedýnky na zem nebo horší možnost jedou pistolí.
Michal2 - 14.12.2023 07:10:54
Nejvíc na tempomat jezdím v městě tak že nastavím ca 55-56kmh a vím že auto jede 53-54 v gps a nemusím hledat zašité ovce s bradavice.
Jíra - 14.12.2023 07:01:53
Prostě si z toho obce dělají dojnou krávu.
Jaroslav - 14.12.2023 06:55:02
Já jsem jsem jel na padesátce 50, na tachometru byla 50, na GPS byla 47, na obecním měřící svítila číslice 67, takže některá města jsou zloději.
Jednoduché že, i když člověk jede 47, nastaví to tak, že jede 67.
Franta - 14.12.2023 04:16:31
Měl jsem několik vozů, ale v žádném nebyla označena rychlost 50. Jen 40 a pak 60. Luštit kde je mezi těmito čísly asi 50, v provozu ve městě, mi přijde nebezpečné.
Stanislav Mlčoch - 13.12.2023 23:51:20
V jedné obcí Zelinkovice těsně za Frýdkem Místkem jsem jel rychlostí 44 km/h a na měřiči blikalo drsné 64km/h a spomal,za takové vadné měřiče pak můžu i zaplatit neprávem, jsem zvědavý jestli mi něco přijde že mám platit,bylo by to nehorázné .
d@rkWolf - 13.12.2023 23:36:00
Potíž není v tom překročení o 1 km/h, zásadní a jediná potíž celého tohoto systému je, že nějaký šmejd rozhodl, že výběr pokud půjde do obecních rozpočtu-což je naprosto absurdní. Takže místo využití k opravě silnic se využívá na bonusy na radnici...
Kubas - 13.12.2023 22:40:33
Taky.mohl jet 58 že...
Fr_von_Dr - 13.12.2023 21:54:38
Ondřej Horázný, kdo má čas se soudit 10let? Pojišťovny taky nesmí amortizovat pokud opravou nestoupne cena opraveného vozidla. Amortizují všechno vesele dál, a "když se ti to nelíbí, tak to dej k soudu".
Dušan - 13.12.2023 21:36:31
Jde o to, že výše pokuty by mělo být přiměřené k rychlosti.
Karlos - 13.12.2023 21:20:01
Kdo to bere jako způsob plnění městské kasy, ať tedy mstivě jezdí podle předpisů a výběrčí ostrouhají.
Martin - 13.12.2023 21:17:47
Tak zaprvé, jel 54, kvůli vyloučení buzerace se odecita tolerance 3km/h, to je těch 51. Na tachometru měl aspoň 56. Kdo neudrží rychlost do limitu, musí holt jezdit s rezervou pro svou neschopnost míň.
Ondřej Horázný, advokát - 13.12.2023 20:54:06
Doporučuji neplatit po pravdě sdělit řidiče a jít do správního řízení. Městský úřad to odloží nebo zastaví.
Přečtěte si rozsudek Nejvyššího správního soudu č.j. 5 As 104/2008 - 45 ze dne 14. prosince 2009. Najdete na www.nssoud.cz
Ondřej Horázný, advokát - 13.12.2023 20:53:48
Doporučuji neplatit po pravdě sdělit řidiče a jít do správního řízení. Městský úřad to odloží nebo zastaví.
Přečtěte si rozsudek Nejvyššího správního soudu č.j. 5 As 104/2008 - 45 ze dne 14. prosince 2009. Najdete na www.nssoud.cz
Honza - 13.12.2023 20:19:49
Tohle by u spravniho rizeni, ani u soudu neproslo. Je kazdeho volba, zda to zaplati nebo se odvola.
Petr - 13.12.2023 20:17:02
Nechci nikoho navádět, ale ty Čínský lasery jsou v tom mega provedení schopný zapalovat na slušnou vzdálenost, tak by asi velice levně a maximálně efektivně vyřídily snímací čipy takový kamery. ☺️
Vladimír - 13.12.2023 20:14:46
Osobně se tomuto prašivému rozkopanému městu (spíše vesnici) radši léta vyhýbám a koukám, že je radost ho obloukem objet.
Stanislav - 13.12.2023 20:00:46
Pravidla silnič. provozu určuje stát a platí pro všechny občany. Peníze za pokuty od těch, co pravidla porušují ať jsou poskytnuty všem občanům 100% odvodem do stát. rozpočtu! Odeberme tyto zisky "radnicím" v příštích volbách a je po problému s buzerací..
Libor - 13.12.2023 19:48:45
Takovej radar se ničí krumpáčem, viz článek 14.11.08 Autoforum.
Radar umístěn cca 50m před koncem obce.
Už tam není...
Mirek - 13.12.2023 19:24:00
Je doba kdy musí řidič víc koukat po přístrojové desce než se věnovat bezpečnosti v provozu. Přitom mi přijde nebezpečnější sledovat přístrojovou desku s aktuální rychlostí (aby něco někde neporušil) než sledovat cestu byt jede “BRUTÁLNÍCH” 56 km/h
Dan Kraus - 13.12.2023 19:13:04
Ale řešení tu je. Snad každý ví, kde bydlí členové rady města, takže stačí s využitím petičního práva žádat umístění podobného zařízení i na trasu, po které radní sami často jezdí.
lulin - 13.12.2023 19:09:56
stat musi nejak ty svoje loupezniky uzivit ... a ze nezerou zrovna malo
Dan Kraus - 13.12.2023 19:08:17
De iure je to správně, ale z pohledu opravdového zklidnění dopravy jde o velký nesmysl. O jeden kilometr na limit tolerance se dostane i ten nezodpovědnější řidič, když na deset sekund "sundá" oči z palubky, protože se bude více věnovat dění před autem.
Dan Kraus - 13.12.2023 19:08:08
De iure je to správně, ale z pohledu opravdového zklidnění dopravy jde o velký nesmysl. O jeden kilometr na limit tolerance se dostane i ten nezodpovědnější řidič, když na deset sekund "sundá" oči z palubky, protože se bude více věnovat dění před autem.
Pepík - 13.12.2023 18:45:22
Hlavně , že pospíchálkům vadí, když někdo dodržuje předepsanou rychlost. Chování těchto automanažerů je stále více k zamyšlení. Bohužel, ani mě se to nelíbí, ale pokud jedu rychleji než je povolená rychlost , musí počítat s trestem.
Petr - 13.12.2023 18:20:03
Totéž se mi stalo,také v Kolíně. Mě to stálo 200k a kolik stát? Provoz radaru, plat úřednice, dop. dopis, pošťačka s autem. Kdybych jel rychle a dostal velkou pokutu, neřeknu. Toto nedává smysl.
PICHAV - 13.12.2023 18:01:00
MUSLIM VAM MUSIM !!!! PRIPOMENOUT !!!!§§§§ ZE JSTE VSICHNI VOVCE !!!! SUB MISIVNI !!!! BUS SI MI V NI !!!! A PLATI JAK MOUROVATE !!!! NECHAJI SI OSTRIHAT MOUROVATOU VLNU !!!! VZDYT JIM PO PAR PICHACKACH ZAS NAROSTE !!!! TAK PROC NE ZE ??!!
Martin - 13.12.2023 17:50:40
Samozřejmě, že tolerance 3kmh zůstává, pán jel 54km/h jak vyplývá z protokolu.
Karel - 13.12.2023 17:46:37
Hájí se tím, že zvyšují bepečnost silničního provozu. Ale pravda je jiná. Bezpečnost provozu nikoho vážně nezajímá. Zato všechny zajímá finanční přínos do vytunelované obecní kasy.
Josef - 13.12.2023 17:40:30
Na Slovensku v tom radaru byl zaťatý krumpáč jak jim to společně slušelo
Daniel - 13.12.2023 17:34:04
Pokud je tedy překročení o 1km/h neukázněnost, záměrně bych v tomto místě jezdil o 10 km méně na tempomat a brzdil tak provoz, aby se náhodou nemohlo stát to, že bych neúmyslně překročil rychlost o 1km a způsobil tak nějaký "malér" jak radní míní.
Daniel - 13.12.2023 17:33:53
Pokud je tedy překročení o 1km/h neukázněnost, záměrně bych v tomto místě jezdil o 10 km méně na tempomat a brzdil tak provoz, aby se náhodou nemohlo stát to, že bych neúmyslně překročil rychlost o 1km a způsobil tak nějaký "malér" jak radní míní.
Jiří - 13.12.2023 17:33:31
Samozřejmě chápu, že rychlost se musí dodržovat, ale ta tolerance 3km/hod by měla zůstat. Pak ať se někdo nediví, že někteří řidiči tím úsekem pojedou pomalu třeba jen 40 km/hod.
Misa - 13.12.2023 17:33:13
Nejlepší jsou pak *******, co jedou pro jistotu na 50tce o 10 nebo 20 méně a zdržují provoz, akorát pak k nasrání. Takže rozumná tolerance a pak plať ... proč ne.
Jirka - 13.12.2023 16:36:31
Rakušanovo město...
Tom - 13.12.2023 16:22:37
Já nevím, co se tady řeší. Pravidla jsou daná a pro všechny. Tolerance 3km/h je daná a 51 je prostě víc, než 50. Tečka. Pokuta symbolická, výchovná. Taky jsem jich už v kolíně pár zaplatil. V pořádku.
Flinta - 13.12.2023 16:12:40
Jedna americká soudkyně prohlásila: "Speeding by 1 mph is still speeding." Svatá pravda. Dodržujte předpisy, jezděte slušně a defenzivně a nemáte se čeho bát.
Flinta - 13.12.2023 16:10:52
Není pravda, že každý tachometr proměřuje jinak. Tachometry musejí ukazovat vyšší hodnotu než skutečnou ze zákona. Právě aby se na ně řidiči nemohli vymlouvat. Radarová hodnota 54 km/h skutečně odpovídá 60 km/h tachometrovým. Ale nechme to stranou.
Honza - 13.12.2023 16:02:16
Přestupkem je zaviněné jednání, které porušuje nebo ohrožuje zájem společnosti a je za přestupek výslovně označeno v zákoně. Zajímalo by mě jak moc překročení o 1 km/h ohrožuje zájem společnosti...
petr - 13.12.2023 15:59:51
za mne má smysl, jak to mají v některých zemích, kde vydím na radaru rychlost, mám možnost tu svou snižit na stanovenou mez a pokud tak neučiním, přijde pokuta. To je výchovný radar. Pro ty ostatní se vžil česky název "kradar".
Hanuš - 13.12.2023 15:41:35
Moje zkušenost - pevný radar na výjezdu z Chomutova do Otvic - 55(58)km/h - 800Kč.
David - 13.12.2023 15:38:56
A o kolik km/h je překročení OK? 2 nebo 3 nebo 6 km/h? A kdo by toměl určit? A kde by to mělo být napsáno? Když by se napsalo do zákona, že je ještě přípustné jet v 50 např 55, tak by se tady diskutovalo o tom proč za 56 km/h dostanu pokutu.
Patrik - 13.12.2023 15:36:57
Já to říkám pořád. Tohle měření které bylo obcím umožněno je čiré zlo. Dobrá myšlenka byla zneužita k výběru peněz a vylepšování rozpočtu obci. Už nejde o bezpečnost ale jen o peníze. Odkazování na bezpečnost jsou jen pokrytecké lži.
Saša - 13.12.2023 15:36:55
a pak na výpadovce z Kolína na Prahu běžně potkáváte blbce co letí 110 na 90 ale tam už je to každému u zadele. :D Tohle je jen zbytečná ukážková buzerace a okrádaní, ale na místech kde by to mělo smysl, nikoho a nic nepotkáte.
Jonáš - 13.12.2023 15:33:41
Ano, překročil povolenou rychlost. Ale kdo je nebezpečnější: řidič, který má oči přilepené na tachometru a povolenou rychlost nepřekročí, nebo ten, který sleduje provoz okolo sebe a krátkodobě překročí povolenou rychlost o 1km/hod?
Medek Jiří - 13.12.2023 15:32:38
Materiální aspekt přestupku: Nejvyšší správní soud, č.j.As 104/2008-45
To, že někdo překročí rychlost formálně porušil předpis, policie i úřad musí prokázat zda byl porušen nebo ohrožen i některý právem chráněný zájem.
Jana - 13.12.2023 15:22:33
Vážení, ti, co všechno vymýšlí a přiživují se, kradou nejvíce a druhé buzerují za maličkosti, ti nemají tolik peněz a známostí na vyběhávání. V tomto státě nefunguje vůbec nic, je to tu jak ve vězení. Takové moderní otroctví. Pomalé deptání lidí.
Reno - 13.12.2023 15:06:16
Bohužel úředníci mají pravdu. Z rychlosti je odečtena tolerance a ta překročila maximální rychlost povolenou v obci.
Můžeme o tom polemizovat, ale je to tak.
V okolí mého města je též plno radarů s podobnou tolerancí. A v cizině je to stejné.
Pavel - 13.12.2023 15:03:55
JJ,to znám,já přesně za stejný přestupek platil na radaru v Pučerech okr.Kolín.Prostě dobrej kraj.
Petr - 13.12.2023 15:03:13
Ano.Také mi přišlo z Kolína 200,- Kč.pokuta.Bohužel jsem jel po odečtení tolerance také 51 km/h.,ale je to více než povolených 50.Bez řečí jsem to zaplatil.Bohužel jsem Kolínu dal mzdu za 1 hodinu mé práce.Moje chyba.Proč se o tom vůbec píše?
Jiří - 13.12.2023 14:55:10
Tak se uklidníme.Přesně podle reakcí v diskuzi to pak na cestách vypadá.Tady si všichni myslí,že musí jezdit na limitu a ještě jsou na to naštvaní.Upozorňuji,že stanovená rychlost je maximální povolená. Pokud tohle nechápete, pak se slušnosti nedočkáme.
václav - 13.12.2023 14:49:52
Ano je to pravda porušil , ale o jeden km /h to je teda k smíchu - kéž by každej z vlády vše dodržoval na 100% to bychom se měli fajn! A jenom k tomu když jedu po obci necelejch 50 km/h všichni na mne blikaj a houkaj tlačej se na mne jako kdybych byl mimo
petr - 13.12.2023 14:49:36
je dobré ,aby ti,kdo s tím nesouhlasí , volili v příštích volbách na radnici jinou stranu
Starman - 13.12.2023 14:45:43
Tak to je vidět že nabádají řidiče k tomu aby raději jezdili rychlostí 45 kilometrů za hodinu a přitom na infotaimentu sledovali nějaký film :-)
macvac - 13.12.2023 14:38:15
Já pokud to jde tak si zapnu GPSku i tam kde to znám.Ta mi zahlásí jak překročení rychlosti,tak každý radar.Je to sice práce navíc,ale párkrát mě to už zachránilo.
Karel - 13.12.2023 14:35:41
Ale pokud se takto úředníci chovají, naučte se obstruovat správní řízení. Jak na to najdete na různých Webech třeba d-fens.
Jirka - 13.12.2023 14:33:57
Nebudem si nic namlouvat, tyhle radary nemají s bezpečností nic společného, jde pouze o bezpracné výdělky do obecní kasy... Bez ohledu na to, že stačí nastavit na tempomatu auta treba 49km/h... Skutečně nebezpečné přestupky totiž nikdo neřeší...
já a já - 13.12.2023 14:01:18
především jde o prachy né o doržování rychlosti
Igor - 13.12.2023 13:49:01
Jenom buzerace, tady se trestá úplná kravina, ale nebezpečný přestupky, co vidím každý den, většině projde. To je svévole. Kdo jezdí bezpečněji-ten kdo se úzkostlivě dívá na tachometr anebo ten kdo jede o 5-8 km víc a pozorně sleduje provoz ??
Filip - 13.12.2023 13:46:22
Do takovýho radaru jednu pořádnou krumpáčem a je pokoj až ho zaese opraví tak zase a oni si pak daji pokoj ku....vy ouřednický
Jan Uhlíř - 13.12.2023 13:46:18
Nikde ve vyhlášce není napsáno,že mám jet rychlostí dle nějakého radaru.Orientuji se podle státem schváleného měřiče rychlosti umístněného na palubní desce vozidla.Takže jasné zneužití pravomoci úřední osoby.
Dextr - 13.12.2023 13:40:51
Halo všem tmavším spoluobčanům či přistěhovalcům víte že v této krabičce v Kolíně se nachází 10 kg mědi. Doporučuji rychlé odklizení od silnice.
František Pospíšil - 13.12.2023 13:25:35
Je to naprostá a nesmyslná buzerace řidičů. Jako bývalý úředník MěÚ Kolín Odboru dopravy jsem tento v současné době platný ultra přísný přístup, který nemá obdoby odvracel sáhodlouhými odůvodněními, která pramenila z mé více jak 20-ti leté praxe policisty
Václav Tržický - 13.12.2023 13:18:57
Tyto věci neřeším. Zaplatím. Všichni rychlosti porušujeme a občas se mi to taky stane. Daleko více mne rozčílí, když si policie stoupne sice za značku, ale 100m od obytných domů, kde je jenom 100 zděný plot a na druhé straně pole.
Dominik - 13.12.2023 13:15:47
Řešení je asi jednoduché. Pokud městu skutečně záleží na bezpečnosti silničního provozu na jeho území, ať si k tomu přijmou opatření a třeba i se státní dotací umístí radary-na příklad v okolí škol apod....Ovšem pokuty za dopr.přest. do stát. rozpočtu!!!
Dan - 13.12.2023 13:05:10
Nikde není napsáno, že všichni musí jezdit hraniční rychlosti. Když jde město proti řidičům takto, tak začněte jezdit v Kolíně 20kou nebo 30kou. Do 20 minut sklidí to, co zaseli - paralizované město!
Petr - 13.12.2023 13:01:22
Nevím proč kolem toho diskutuje!? Překročil? Překročil, a je jedno o kolik. Nebo snad o dva nebo tři kilometry už by byl ochotnější zaplatit? To jsou fakt zbytečný kecy!!
Luigi Luigi - 13.12.2023 12:47:29
Hlavně dostat pokutu tam, kde jezdím každý den, to se dá přeci uhlídat ne? :D
chose - 13.12.2023 12:41:34
Tak to je ono a kdo pokutuje kamiony kteří mají jet 80km/h a jedou 90 a více Prosím nokdo. Takže hnus velebnosti
Jan - 13.12.2023 12:39:35
Porušil předpisy? Porušil. Tak zaplať. Furt hledáme vymluvy a důvody, jak zákon, předpis, nařízení, obejít. Od prezidentské kanceláře po posledního přistěhovalce.
Ondřej Hrad - 13.12.2023 12:31:37
Nechápu co se tady řeší. Když mám na tachometru 50 a každý mě předjíždí tak jedou rychleji a počítají s tím že se dostávají na hranici a tudíž úmyslně lidé překročují povolenou rychlost. Rovnou zrušme předpisy. :D :D
Jan - 13.12.2023 12:19:19
Ve Francii občané ty radary rozbíjejí nebo stříkají barvou. Jen ovce se nebrání silničnímu fašismu.
Karel Datel - 13.12.2023 12:17:09
Je to špatná norma, protože rychlost měří dva. Radar a tachometr v autě, oba mají nějakou toleranci(chybu) v normálním světě se chyby sčítají a odchylka je + - jejich součet.Např fyzika 6. třída ZŠ.
Míla - 13.12.2023 12:15:38
Pokud opravdu pokutují za překročení povolené rychlosti o jeden km/h, tak pochybuji, že mají nainstalovaný superradar, který má toleranci +- 0,0%. A jak by ho kalibrovali, když by sám musel být etalonem.
Jára - 13.12.2023 12:15:13
Přijde mi to stejně trapné, jako když mě změřili kdysi v Mikulově, omezení na 40 km/h před školou, což bych chápal, ale pozor...cca ve 23:00 hodin v noci. A to už k pochopení není. Opravdu někdy nad těmi "městskými" pokutami zůstává rozum stát.
Markéta - 13.12.2023 12:09:42
Taky jsem dostala pokutu za překročení rychlosti o 1km/hod. V Příbrami. Moje první pokuta za dvacet let za volantem. A hned 500kč.
Jan - 13.12.2023 12:04:15
Opravdu musíme živit úředníky, kteří tohle dělají? Nebylo by lépe tuhle buzeraci ukončit a úředníky poslat na pracák?
Martin - 13.12.2023 11:58:36
Při odečtení tolerance určitě 50km/hod nejel. Jinak by byl v klidu. A pro rejpaly,až vám někdo srazí někoho z rodiny budete jako diví řvát že jel rychle, byť jen třeba jen o té jeden km/hod.
Andrea - 13.12.2023 11:42:47
Svého malého syna učím jednu zásadní věc. Vždycky sleduj dopravu a ne tachometr! To neznamená, že má jet rychle, ale když bude pořád sledovat tachometr, může přehlídnout přechod.
Stanislav Čížek - 13.12.2023 11:41:18
hlavně tyto kamery umísťují v místech daleko od středu, v aleji stromů kde mnohdy nevíte jestli jste již v obci nebo naopak, viz Pohořelice, Hustopeče, Židlochovice ap.
Jirka - 13.12.2023 11:41:17
Hlavně je to ukázka malosti tentokrát městského úřadu a příslušného odboru na MV ČR.
Martin - 13.12.2023 11:29:31
No, většina z něj dělá chudáčka, že jel jen 1 km/h navíc. Ale nepřesnost radaru je na obě strany, takže mohl jet 51 - 57 km/h. Na tachometru by měl u nových pneu 53-60, u ojetých ještě víc. A je to prostě přestupek, 200 Kč je spíš symbolická pokuta.
Milda - 13.12.2023 11:26:19
Je to blbost a ne přestupek. Každý přístroj má svou toleranci ať se jedná o rychloměr v autě a i ten radar. Papaláši prostě potřebují peníze na vánoční prémie
Michal338 - 13.12.2023 11:26:16
Jde o formální porušení zákona - o bagatelní přestupek, ale naplnění materiální stránky přestupku musí prokázat Úřad - na něm spočívá důkazní břemeno a musí tedy prokázat, jak rychlostí o 1km/h vyšší se výrazně zvýšila společenská nebezpečnost
Standa - 13.12.2023 11:25:10
Ještě existuje právní pojem Společenská škodlivost. A u každého přestupku se má rovněž posuzovat milra společenské škodlivosti. V kontextu tohoto pojmu je pokutování za překročení o 1 km nezákoné
jan - 13.12.2023 11:08:50
za 200 sranda. to v Praze dostanu 500 za minutu parkování
Jaroslav - 13.12.2023 11:08:48
Vimperk a okolí - podobný zloději. Bezpečnost 20%, daň za průjezd směr Šumava aby bylo na prémie 80%
Lukáš - 13.12.2023 11:07:36
200Kč za překročení rychlosti o 1km? tak to v Kolíně jsou žabaři oproti Šternberku, tam jsem překročil rychlost o hříšné 2km a chtěli závratných 800kč. Takže tak.
jenicek54 - 13.12.2023 11:06:43
no co ja dostal v Kutné Hoře 500k za 52. tak to byli slušní
Lenka - 13.12.2023 11:05:09
Teď už jen čekám kdy přijde pokuta za jízdu 48km/hod místo 50km/hod. Nicméně i defenzivní jízda by měla být pokutována, je to stejné zlo jako jízda agresivní. Proč ty zisky nenažrancům ještě nezvednout, když už prudí za p**. Půlka pisalků okamžitě zmlkne.
Milan - 13.12.2023 11:01:16
Jak bude hájit min. když na dálnici bude omezena rychlost pod 125km/h. ? Pokud chtějí přesnost, tak jí mají mít a nemají vybírat dálniční poplatek tam, kde není možné jet 130km/h. Mají divné představy o rovnoprávnosti, pro sebe ano pro řidiče nikoliv !
Mirek - 13.12.2023 10:55:03
A pak se divíme tomu, že se někdo na padesátce plouží raději čtyřicítkou.
USA - 13.12.2023 10:47:41
... vydano 20.12.2021, v platnost 8.10.2022. tedy plati pro rok stary auta. p[rumerny stari u nas 15 roku ...
Václav Hrubý - 13.12.2023 10:44:47
Podívej se na ECE 39-01 Supplement 2
Milan - 13.12.2023 10:44:16
Na příští rok jsem chtěl Kolín a region navštívit - městu děkuji za jeho "pozitivní" reklamu, asi se mu raději vyhnu. Zákony se mají dodržovat. Ale nechci se městem ploužil v obavě z pokuty. Možná se příjmy z pokut vyrovnají ztrátám z příjmů z turismu.
Pažout - 13.12.2023 10:43:50
Ze statických radarů se stává městský byznys jako hrom. Města i obce je umisťují hlavně proto, aby si pomohly jednak městské pokladny a až na posledním místě je bezpečnost provozu, pod kterou to díky dotacím z ministerstva vnitra schovají. Jezdit s WAZE.
USA - 13.12.2023 10:43:42
pro stary auta plati stara norma, nebo sis nechal vymenit tachometr?
hod sem novou normu
Zdenek - 13.12.2023 10:43:22
Řešení je jednoduché. Placení pokut za překročení rychlosti přesměrovat z obcí na ministerstvo financí. Náklady ponechat obcím, které tímto údajně "řeší" bezpečnost provozu. Já si myslím, že prioritně plní obecní kasu.
Václav Hrubý - 13.12.2023 10:42:24
USA, uvádíš starou normu.
Václav Hrubý - 13.12.2023 10:41:02
Tolerance radaru je 5-10% někdy také 10km/h. Radar však musí mít platnou kalibraci, ne starší než jeden rok, vydanou kalibrační laboratoří spadající pod ČHMÚ.
Řidič pak může být postižitelný už za rychlost 53,5km/h.
USA - 13.12.2023 10:39:20
Vaclave Hruby - nevim jak ted, ale nejezdej jen novy auta:
ECE 39 z 13.5.2010
The speed indicated ...
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h
USA - 13.12.2023 10:35:47
v koline 9 uredniku, kteri se zabyvaji jen resenim prestupku, a musej si na sebe vydelat. driv se tolerovalo do 10km/h, zpomali jsme, ted se toleruje 3 km/h, brzo daj znacky na 30km/h aby neco vybrali a vydelali na sebe. a firmy nemaj lidi na praci ...
Václav Hrubý - 13.12.2023 10:35:19
Dávno není pravda ze tolerance rychloměru je 0-10%+4KM. EU u nových aut požaduje aby rychlost na tachometru byla co nejblíže rychlosti dle GPS. Takže nová koncernová auta mají při 50 na rychloměru skutečných 48-49 km/h.
Josef - 13.12.2023 10:34:40
Když nechci čumět na tachometr,zapnu omezovač,když nemám v autě omezovač,koupím nové auto kde už je.Další možnost je chodit pěšky.Velice jednoduché řešení.Kdo chce přesto jezdit rychle,zaplatí pokutu a nebude remcat.
USA - 13.12.2023 10:23:47
namerenych 54 +-3 = skutecnych 51-57, tachometr musi ukazovat 0 az +10%+4km/h, tedy pro zmerenych 54 muzes mit na tachometru 51-67km/h . rozptyl obrovskej, ale vyderace v Koline to nechava v klidu. podobne v nedaleke Kutne ****. asi nejaky hnizdo
Antonín Doležal - 13.12.2023 10:19:48
Kdo nemá jasno, tyto případy se už probíraly i před nejvyšším správním soudem. Zde je například rozsudek pro překročení rychlosti o 2 km/h z ústeckého kraje 5 As 104/2008 - 45. Je na každém, zda se bude soudit.
Milan Formánek - 13.12.2023 10:19:30
A to není jediná specialita. Kolína Kutná Hora (respektivě jejich strážníci) kooperují Dostal jsem pokutu od Kutné Hory za překročení rychlosti o 5km. Vpořádku. Problém byl, že v Kutné Hoře jsem již léta nebyl. Fotka moje, ale zcela anonymní
PASK - 13.12.2023 10:15:11
Uplně v poradku,nekde se musi zacit ,o jedem km to nebylo po odecteni odchylky to bylo o jeden km,takze na tachometru muselo byt 60km /hod protoze tachometry ukazuji zamerne vic.
Ivan - 13.12.2023 09:59:45
Jen pro zajímavost - ve Švýcarsku je pokuta za překročení rychlosti o 1 až 5 km/h dvacet švýcarských franků. Bez pardonu a diskuse.
Pavel - 13.12.2023 09:58:30
Dobrý den,
reaguji na příspěvek Milana: nejen kalibrace, ale je to podle zákona o metrologii "stanovené měřidlo" a má to povinně řadu dalších náležitostí. Ovšem obávám se, že je budou mít v pořádku, peníze a tedy síly na to mají.
Petr - 13.12.2023 09:57:01
Takže na tachometru měl zhruba 55. To už jedu s tím, že mě mohou cajti odlovit.
Chcemem být jako v Rusku s tolerancí 20, když zaplatíme úplatek (a bez úplatku naměří toilik, že řidičák už nikdy nespatří světlo světa), nebo jako v Německu?
Petr - 13.12.2023 09:54:50
Obdobně na tom nehorázně vydělává Město Kyjov v čele se starostou panem Luklem, když jeho úřad mi za překročení max. rychlosti v obci Žadovice o 3 km, vyměřil pokutu 600,- Kč. Poněvadž nemám čas, tak jsem zaplatil. Jednoznačně nepřiměřené.
Enigma - 13.12.2023 09:53:18
Zde by byla otázka do diskuze, zvýší se bezpečnost, když donutíme řidiče hlídat spíš rychloměr než situaci před sebou?
Jan - 13.12.2023 09:40:02
To je v poradku 50 je 50 ne 51....ono totiz vetsina jede 55 , 57 ze??
Jirka - 13.12.2023 09:38:21
Oni mu naměřili 54 km/hod. Žádných 51 km/hod. , to až po odečtení tolerance. Takže na tachometru měl cca 60 km/hod. Nechápu proč brečí. I když souhlasím, že i 54 km/hod. není žádná katastrofa, která by měla být pokutována.
Jára - 13.12.2023 09:37:12
V Rusku to mají tak, že při překročení rychlosti do 20km/h vyšší než limit Vás nepokutují. Ani tempomat nezvládne jet 50 a rychlost kolísá. Tohle je jen šikana.
lada - 13.12.2023 09:34:31
vzit pořádný šutr a je pokoj.
Pandrhola - 13.12.2023 09:25:49
To že nám po Kolíně chodí ožralí Ukrajinci a chlastaji vodku přímo z flašky na veřejnosti,to městkou policii nezajímá.ale tohle řeší . ukázka ubohosti.
USA - 13.12.2023 09:25:33
nedavno sem jel co krkonos a zde instalovali kamery na rychlost (vse obec)
https://mapy.cz/letecka?planovani-trasy&rc=9jNFxx-kGKFsetB&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9jN0px-jpn4ofmv&rut=1&x=15.5568985&y=50.5704905&z=18
USA - 13.12.2023 09:22:10
v koline vybirali za projeti na cervenou. na tom by nebylo nic divnyho, ale 200 metru pred semaforem byla povolena rychlost zvysena na 70km/h, ale zluta na semaforu byla na 50km/h (misto 4sec jen 3sec). kdyz sem je dal k soudu, tak se lekli a opravili..
Štěpán - 13.12.2023 09:20:52
Ano, někde ta hranice začít musí. Někteří lidé evidentně nechápou význam slova MAXIMÁLNÍ. Ať lidé jezdí 50, 90, 130, když to zvládnou uřídit. Jedna tolerance už je na tachometru a GPS je z povahy technologie na měření rychlosti poměrně nepřesná.
Schulhoff - 13.12.2023 09:17:00
Nicméně už chápu proč se ta fronta tak táhne do a z Kolína k Toyotě …
Zlaté Lucembursko ! Tam vede z Mét dálnice a všichni ! jedou cca 120 a je to krásná cesta , není ani zácpa ani české tlaceni se na nárazník .
Petr - 13.12.2023 09:16:09
Asi maji představu že budou řidiči jen čumět na tachak ,to je asi bezpečná jízda !
Schulhoff - 13.12.2023 09:14:42
Mne přišla před asi pěti lety pokuta z německé dálnice , jel jsem na 60 na omezení 63 po odečtení tolerance . Vymerena částka 10€ odečtení 2,5€ poštovné do ČR , no moc se na tom německy stát nenakrmil . Ale už si dávám pozor . Takže účel splněn .
Ivan - 13.12.2023 09:13:29
Z 0 M 0 R 0 D 0 I
Fr_von_Dr - 13.12.2023 09:05:41
Někde ta hranice začít musí, tady to bylo na 54km/h +/- tolerance. Já když jedu 50(GPS), tak ručička je na 55. Pokud to pán má podobně, tak musel mít ručku někde před 60km/h. Tak je buď slepý nebo dělá "hloupého". Milane, před STK chtěj protokoly!!!
Rudolf - 13.12.2023 09:04:02
nemá to žádný výchovný aspekt.Je to pohá buzerace...a bezpečnost?? zcela opačne...řidič musí sledovat tachometr jak divej, protoze nechce jet pomalu, ale nemuze jet ani 51km/h....jen to ukazuje na financni problemy mrsta Kolin!
Pavel - 13.12.2023 08:59:46
Jednoduché, takový dopis lze odeslat s díky zpět, protože uvedený přestupek nesplňuje jeden ze znaků, který u přestupku naplněn a to je společenská škodlivost.
Zákon umožňuje nestíhat tzv. bagatelní přestupky.
Elvis - 13.12.2023 08:58:17
Chápu to tak, že řidič jel na padesátce 54 km/h, z toho mu odečetli 3km/h. A teď brečí že jel cca o 10% rychleji, než je povoleno a má zaplatit pokutu?
Milan - 13.12.2023 08:53:55
Ok, přestupek dle práva to je. Prosím při zaslání pokuty poslat i kopii kalibračního listu zařízení ne-starší 1/2 roku s uvedenou chybou měření a KULATÝM razítkem ČMI (český metrologický institut). Pokud něco chci měřit mám to mít kalibrované.
prasopes - 13.12.2023 08:49:47
A co materiální aspekt přestupku?
Prasor - 13.12.2023 08:31:23
Hned ten den bych navštívil tamější radar s krumpáčem v ruce. Tohle je prostě sviňárna.
PICHAV - 13.12.2023 08:23:04
MINISTERSTVO JE MAXIZVERSTVO !!!! NA SILNICICH JE TO V PODSTATE MAXIZOO !!!! VETSINA OVCI PLATICI ZBYTECNE POKUTY A DAL ZNAMKU VEDLE ZVONCE TROUBI NA ZNACKY OCIMA !!!! JEZDI JAK PRASE CI NA D1 ZASE KANEC !!!! HONICI PSI S HOUKACKOU HONICI SE ZA KACKOU ATD